Pakket II: Organisatie van persreizen en persevents op maat

Persreizen organiseren is maatwerk.
MOOD PR heeft meer dan twaalf jaar ervaring in het organiseren van persreizen- en events.

Expert in persreizen

Natalie heeft jarenlange ervaring met het organiseren van persreizen- en persevents. Zij weet hoe je optimaal kunt samenwerken met pers en partners om de beste resultaten te behalen.  

Omvangrijk medianetwerk

Natalie heeft meer dan 13 jaar ervaring in PR. Zij beschikt over een groot (inter)nationaal netwerk bestaande uit pers en influencers in de reis- en cultuursector (+600 contacten). 

Specialisme in toerisme én cultuur

MOOD PR zet sterk in op het maken van crossovers en gaat verbindingen aan binnen en buiten de cultuur- of toeristische sector. Hierdoor bereik je grotere en diverse doelgroepen. 

Ruim 13 jaar ervaring in Public Relations

Natalie heeft ruim 10 jaar bij Toerisme Vlaanderen & Brussel in Den Haag gewerkt. Zo organiseerde zij maar liefst vijfhonderd persreizen naar Vlaanderen. Uiteenlopende thema's zoals cultuur, gastronomie, erfgoed, biercultuurgeschiedenis, fietsen en natuur werden vaak gecombineerd waardoor bredere doelgroepen werden bereikt.

Een greep uit succesvolle projecten die Natalie in samenwerking met (toeristische) partners in Vlaanderen realiseerde waren de herdenking van de Eerste Wereldoorlog in de Westhoek (2014), het Van Eyckjaar in Gent (2019/2020) en de heropening van het Modemuseum in Antwerpen (MoMU) in 2021.

Natalie droeg ook bij aan het realiseren van persreizen voor journalisten die een boek publiceerden. Zij deelde haar netwerk en kennis met auteur Bas van Oort die aan het boek 'Dit is Vlaanderen' werkte. Ook verleende zij advies en coördineerde persreizen voor reisjournalisten Marlou Jacobs en Godfried van Loo voor hun boek 'Net over de Grens - België en Duitsland'.

Na haar aanstelling bij Toerisme Vlaanderen bekleedde Natalie de functie Pers- en Relatiemanager bij migratiemuseum in oprichting FENIX (Rotterdam).

Met ruim 13 jaar expertise onderscheidt Natalie zich door deskundigheid in het PR vak en is ze uitmuntend als het gaat om beheren van relaties met media, partners en stakeholders.

Wat MOOD PR voor jouw organisatie betekenen.


Wil jij meer publiciteit genereren voor je organisatie, expositie of toeristisch product?

Als culturele of toeristische organisatie wil je pers aantrekken voor de opening van een tentoonstelling of de lancering van een toeristisch product, route of thema. Media-aandacht genereren is uiterst belangrijk om bijvoorbeeld meer publiek te trekken en je imago te versterken. 

MOOD PR ondersteunt met het organiseren van persreizen en het bereiken van de juiste media. Organisaties kunnen bij MOOD PR terecht met vraagstukken als:

* Je wilt als organisatie een persevent of persreis organiseren maar beschikt niet over voldoende mankracht of ervaring om dit te realiseren.  

* Vanwege de opening van een grote tentoonstelling of de lancering van een toeristische route/concept met (inter)nationaal potentieel is het noodzakelijk om de organisatie van een persreis uit te besteden aan een expert.  

* Je beschikt over een klein persbestand maar wilt een grotere groep journalisten en influencers uitnodigen voor jouw persreis- of event. 

* Er staat een groot project op de planning en er is behoefte aan ondersteuning bij het samenstellen van een perslijst en mediakit, de inrichting van een press room of andere PR gerelateerde werkzaamheden. 

* Voor het organiseren van persreizen en persevents, uitnodigen van pers en creëren van een professionele mediakit is expertise en een goed netwerk nodig. Er is geen vaste PR medewerker in huis dus is het noodzakelijk om iemand op projectbasis aan te werven.

Ondersteuning bij persreizen- en events

Natalie is dé persoon bij uitstek om al het werk rond jouw persevent of persreis aan uit te besteden.  MOOD PR heeft een inclusieve aanpak en omvat zowel grote opdrachtgevers als kleine organisaties en startups. Hierbij gaat de dienstverlening verder dan standaard PR. Natalie excelleert in het vertellen van impactvolle verhalen en het bouwen aan sterke merk imago's. Als eigen baas biedt zij niet alleen een flexibele samenwerking. Ook persoonlijke betrokkenheid staat voorop. Hierdoor kan Natalie sterke relaties opbouwen en beter begrip krijgen van individuele behoeften van een opdrachtgever. 

Tenslotte streeft Natalie naar een stukje educatie en bewustwording. Zij biedt meerwaarde door organisaties bewust te maken van de kracht en impact van PR op de naamsbekendheid en reputatie van een organisatie. 

Portfolio

Natalie werkte gedurende 10 jaar als Public Relations deskundige bij Toerisme Vlaanderen & Brussel nauw samen met toeristische partners in Vlaanderen. Zo organiseerde zij meer dan 500 persreizen voor Nederlandse journalisten en influencers voor partners als:

Een greep uit enkele culturele en toeristische partners waarvoor Natalie persreizen organiseerde en samenwerkte met betrekking tot de lancering van exposities, toeristische routes en concepten, (culinaire) festivals:

S.M.A.K. | Van Eyckjaar 2020 | Museum aan de Stroom (MAS) | Musea Brugge
Mu.ZEE Oostende | Kunsttriënnale Beaufort | KMSKB | Herdenking WOI 2014-18
Gent Smaakt | Kookeet Brugge | Icoonfietsroutes Vlaanderen | Bierfietsroutes Oost-Vlaanderen

Natalie beschikt over een uitgebreid medianetwerk en organiseerde gedurende meer dan 10 jaar persreizen voor diverse media waaronder:  

De Volkskrant | NRC | Algemeen Dagblad | FD
Het Parool | De Telegraaf | De Limburger 
Museumtijdschrift | REIZ& | FietsActief | Zin

Hoe gaat MOOD PR te werk? 


Gratis adviesgesprek (1 uur)

Je wilt meer weten over wat Public Relations voor jouw organisatie kan betekenen. Natalie spreekt graag met je af om te sparren over de mogelijkheden die zij biedt bij de organisatie van persreizen of persevents. Ook deelt zij alvast enkele praktische tips.

Intakegesprek 
Na het adviesgesprek besluit je misschien wel om MOOD PR in te zetten om jouw persreis- of event te organiseren. Aan de hand van een intakeformulier wordt een inventarisatie gemaakt van de behoeften van de opdrachtgever. Ook worden doelstellingen vastgesteld. Persreizen organiseren is immers maatwerk!

Planning en actieplan
Aan de hand van jouw input gekoppeld aan het advies wordt er een planning en actieplan opgesteld. Ook wordt geïnventariseerd of er externe specialisten/freelancers bij het project betrokken dienen te worden. 

Uitvoering van het project
We gaan aan de slag! Het is tijd om pers uit te nodigen en hen de best mogelijke beleving mee te geven van jouw product, route of event. Tussentijds kan je bij mij terecht met al jouw vragen. Er wordt waar mogelijk bijgestuurd en ad hoc ingespeeld op publicitaire kansen. Ik ben te allen tijde jouw contactpersoon. 

Monitoring en evaluatie
Er wordt tijdens en na het traject zo goed mogelijk bijgehouden wat de effecten (ROI) is van de PR inspanningen. Denk aan het monitoren van publicaties in de media. Of het verzamelen van feedback van partners en relaties. De evaluatie van het project wordt in een overzichtelijk rapport aan de opdrachtgever overhandigd. Ook is het fijn om feedback en verbeterpunten van de opdrachtgever te ontvangen. Zo kan MOOD PR de service blijven verbeteren.

Bonus tips
MOOD PR deelt na afronding van elk project een waardevol en bruikbaar document vol tips op maat. Deze dient als leidraad en naslagwerk om in de toekomst succesvol persreizen- en events te organiseren en om Public Relations te kunnen blijven inzetten. 

Plan een gratis adviesgesprek!