Pakket I: PR Strategie op maat

PR is maatwerk.
MOOD PR ontwikkelt een PR strategie die jouw organisatie versterkt en de gewenste doelgroepen bereikt.

Omvangrijk medianetwerk

Middels een groot (inter)nationaal netwerk bestaande uit meer dan 600 perscontacten en influencers in de reis- en cultuursector, brengt MOOD PR jouw organisatie op de best mogelijke manier onder de aandacht.

Expert in free publicity

Natalie heeft jarenlange ervaring met het genereren van gratis publiciteit in diverse media-uitingen. De inzet van PR is een kostenefficiënte oplossing en verdient zichzelf altijd dubbel en dwars terug.

Specialisme in toerisme én cultuur

Door crossovers te maken tussen thema's en verhaallijnen binnen toerisme en cultuur bereikt MOOD PR impactvolle storytelling. Hierdoor worden nieuwe doelgroepen bereikt en wordt meerwaarde gecreëerd.

Ruim 13 jaar ervaring in Public Relations

Natalie heeft ruim 10 jaar bij Toerisme Vlaanderen & Brussel in Den Haag gewerkt. Zo organiseerde zij maar liefst vijfhonderd persreizen naar Vlaanderen. Uiteenlopende thema's zoals cultuur, gastronomie, erfgoed, biercultuurgeschiedenis, fietsen en natuur werden vaak gecombineerd waardoor bredere doelgroepen werden bereikt.

Een greep uit enkele succesvolle projecten die Natalie in samenwerking met (toeristische) partners in Vlaanderen realiseerde waren de herdenking van de Eerste Wereldoorlog in de Westhoek (2014), het Van Eyckjaar in Gent (2019/2020) en de heropening van het Modemuseum in Antwerpen (MoMU) in 2021.

Natalie droeg ook bij aan het realiseren van persreizen voor journalisten die een boek wilden publiceren. Zij deelde haar netwerk en kennis met auteur Bas van Oort die aan het boek 'Dit is Vlaanderen' werkte. Ook verleende zij advies en coördineerde persreizen voor reisjournalisten Marlou Jacobs en Godfried van Loo voor hun boek 'Net over de Grens - België en Duitsland'.

Na haar aanstelling bij Toerisme Vlaanderen bekleedde Natalie de functie Pers- en Relatiemanager bij migratiemuseum in oprichting FENIX (Rotterdam).

Met ruim 13 jaar expertise onderscheidt Natalie zich door deskundigheid in het PR vak en is ze uitmuntend als het gaat om beheren van relaties met media, partners en stakeholders.

Wat MOOD PR voor jouw organisatie kan betekenen.


Wil jij meer publiciteit genereren voor je organisatie, expositie of toeristisch product?

Als culturele of toeristische organisatie is de belangrijkste marketingdoelstelling het bereiken van relevante doelgroepen. Dit doe je veelal via eigen kanalen. Voor een groter bereik of het aanspreken van een bepaalde niche is het inzetten van Public Relations uiterst efficiënt en uiteindelijk ook kostenbesparend. 

MOOD PR adviseert en ondersteunt organisaties bij vraagstukken als: 

* Je hebt als organisatie geen of weinig PR ervaring met betrekking tot de promotie of lancering van een product/concept.

* Het ontbreekt aan kennis of mankracht om zelf een PR strategie te ontwikkelen en een persplan te schrijven en uitvoeren. 

* Je weet niet hoe je Nederlandse of internationale media bereikt om je organisatie/project te promoten. 

* Je hebt advies nodig met betrekking tot het samenstellen van een succesvolle media mix. 

* Je hebt ondersteuning nodig bij het overtuigen van partners om gezamenlijk een toeristische bestemming of project onder de aandacht te brengen via bijvoorbeeld free publicity.  

* Public Relations uitoefenen is tijdrovend en er is geen tot weinig budget om hier iemand vast voor aan te stellen.

Ondersteuning bij Public Relations

MOOD PR is het Public Relations bureau bij uitstek om jouw organisatie op maat gemaakte oplossingen te bieden. MOOD PR heeft een inclusieve aanpak en omvat zowel grote opdrachtgevers als kleine organisaties en startups. Hierbij gaat de dienstverlening verder dan standaard PR. Oprichtster Natalie excelleert in het vertellen van impactvolle verhalen en het bouwen aan sterke merk imago's. Als eigen baas biedt zij niet alleen een flexibele samenwerking. Ook persoonlijke betrokkenheid staat voorop. Hierdoor kan Natalie sterke relaties opbouwen en beter begrip krijgen van individuele behoeften van een opdrachtgever. 

Last but not least, Natalie streeft naar educatie en bewustwording. Zij biedt meerwaarde door organisaties bewust te maken van de kracht en impact die PR heeft op de naamsbekendheid en reputatie

Werkgevers
Natalie werkte in Nederland voor onder andere Connecting Arts, The European Organ Festival (2010) in Utrecht, Toerisme Vlaanderen & Brussel (2012-2022) en als PR deskundige voor FENIX, migratiemuseum in oprichting (2022-2023) in Rotterdam.  


Gedurende 10 jaar bekleedde Natalie de functie Pers en PR verantwoordelijke bij Toerisme Vlaanderen & Brussel in Nederland. Zij werkte nauw samen met toeristische partners en culturele organisaties in Vlaanderen waaronder: 


Natalie beschikt over een uitgebreid medianetwerk en genereerde publiciteit en reportages over kunst, cultuur, gastronomie en toerisme in onder andere:

Hoe gaat MOOD PR te werk? 


Gratis adviesgesprek (1 uur)

Je wilt meer weten over wat Public Relations voor jouw organisatie kan betekenen. Ik spreek graag met je af om te sparren over de mogelijkheden die zoal PR biedt. Ook deel ik alvast enkele bruikbare tips.

Intakegesprek 
Na het adviesgesprek besluit je om MOOD PR in te zetten om een PR strategie te ontwikkelen en eventueel uit te voeren. Aan de hand van een intakeformulier wordt een inventarisatie gemaakt van de behoeften van de opdrachtgever. Ook stellen we doelstellingen vast. PR is maatwerk, dus elk PR plan is uniek!

Planning en actieplan
Aan de hand van jouw input gekoppeld aan mijn advies maken we een planning en actieplan op. Ook inventariseren we of er externe specialisten/freelancers bij het project betrokken dienen te worden. 

Uitvoering van het project
We gaan aan de slag! We bundelen onze krachten en expertises en zorgen ervoor dat jouw organisatie de best mogelijke PR kan bedrijven. Tussentijds kan je bij mij terecht met al jouw vragen. We sturen waar mogelijk bij en spelen ad hoc in op publicitaire kansen. Ik ben te allen tijde jouw contactpersoon. 

Monitoring en evaluatie
Er wordt tijdens en na het traject zo goed mogelijk bijgehouden wat de effecten (ROI) is van onze PR inspanningen. Denk aan het monitoren van publicaties in de media. Of het verzamelen van feedback van partners en relaties. De evaluatie van het project wordt in een overzichtelijk en bruikbaar rapport aan de opdrachtgever overhandigd. Ook is het fijn om feedback en verbeterpunten van de opdrachtgever te ontvangen. Zo kan MOOD PR haar service blijven verbeteren.

Bonus tips
MOOD PR deelt na afronding van elk project een waardevol en bruikbaar document vol tips op maat. Deze dient als leidraad en naslagwerk om in de toekomst succesvol Public Relations te kunnen blijven inzetten.  

Plan een gratis adviesgesprek!