OVER MOOD PR

MOOD PR is een Rotterdams Public Relations bureau gespecialiseerd in toerisme en cultuur. In 2023 besloot Natalie Siereveld om haar jarenlange expertise in PR en omvangrijke netwerk samen te brengen en haar droom te verwezenlijken: het starten van een eigen onderneming. Met MOOD PR wil zij vanuit een passie voor reizen, cultuur én talent voor het verbinden van mensen, organisaties in de reis- en cultuursector helpen om impact te maken.

Onderscheidend
MOOD PR biedt diensten aan organisaties in de sectoren toerisme en cultuur. Het PR bureau onderscheidt zich door organisaties te transformeren in hun denken over het belang van PR en relatiemanagement in het dagelijkse communicatieproces.

Organisaties die met Natalie in zee gaan maken een denkomslag: zij omarmen Public Relations uiteindelijk als een onmisbaar onderdeel van hun DNA. Natalie weet als geen ander hoe je PR inzet om doelgroepen, stakeholders en relaties aan een organisatie te verbinden en relatiemanagement naar een hoger niveau te tillen.

"MOOD PR heeft als missie impact te maken door aandacht voor passie en oog voor verhalen die mensen verbinden. Natalie zet moeiteloos een extra stap voor opdrachtgevers. Hierbij staan persoonlijke aandacht en maatwerk voorop." 

Waarom MOOD PR?

Een divers en omvangrijk medianetwerk.
Perscontacten in zowel de reis- als cultuursector in Nederland. Door samen te werken met PR bureau Benedeluxe biedt MOOD PR ook een omvangrijk persnetwerk op internationaal niveau in België, Luxemburg, Duitsland en Noord-Frankrijk.

Expertise in zowel toerisme als het culturele veld.
Crossovers tussen thema's en verhaallijnen is van essentiële meerwaarde voor impactvolle storytelling. Door verhaallijnen te combineren worden meerdere doelgroepen bereikt bij het aantrekken van media-aandacht.

Sterk in stakeholdermanagement.
Meer dan 13 jaar ervaring in het onderhouden van relaties met relevante partners en stakeholders. Door samenwerking met partners te bevorderen en relaties aan een organisatie te binden worden PR-doelen met succes bereikt.

Grensoverschrijdende projecten realiseren.
MOOD PR werkt samen met partner Benedeluxe. Dit PR bureau heeft een omvangrijk (media)netwerk en beschikt over meer dan 12 jaar marktervaring in België, Duitsland, Luxemburg en Noord-Frankrijk. Culturele producten en toeristische concepten/bestemmingen kunnen daardoor grensoverschrijdend worden gepromoot.

Leveren van passende expertise.
MOOD PR beschikt over een netwerk van ervaren freelancers zoals marketeers, copywriters, journalisten, trade-specialisten, journalisten, social media experts, beleidsadviseurs en andere PR professionals. Hierdoor kan maatwerk worden geleverd en kunnen omvangrijke projecten worden gerealiseerd.

Meer dan eenmalige PR.
Dienstverlening met oog voor de lange termijn, ook bij kortlopende projecten. MOOD PR heeft als doel organisaties te inspireren om PR als integraal onderdeel van de identiteit te laten uitmaken. 


Wie is Natalie Siereveld?

Van Peru naar Nederland
In het jaar 1985 kwam ik ter wereld in Trujillo, de tweede stad van Peru. Ik groeide daar op tot mijn zesde en emigreerde in 1991 met mijn ouders en jongere broer naar Nederland. Het was een heuse wereldreis en ik kan mij bijna elk detail van de reis herinneren.

Het was een verrijking om met zowel de Peruaanse als Nederlandse cultuur op te groeien. Tot op de dag van vandaag profiteer ik enorm van mijn tweetalige opvoeding. Ik kreeg het beste van twee culturen mee. Tot op de dag van vandaag is dit van grote meerwaarde gebleken bij het leggen van nieuwe contacten. En dus ook voor het uitoefenen van mijn beroep als Public Relations specialist.


Settelen in Rotterdam
In 2008 settelden mijn man en ik ons in Rotterdam. Ik zag de stad steeds verder groeien en bloeien. Rotterdam ken ik inmiddels als m'n broekzak en ik heb een grote passie, liefde en bewondering voor de metropool. Ook voel ik mij thuis tussen de vele nationaliteiten die Rotterdam onderdak biedt.
Mijn man en ik kozen ervoor om ons leven in Rotterdam op te bouwen. Inmiddels is ons gezin uitgebreid met een lieve en prachtige dochter. Wij aan de rand van het centrum en we genieten volop van het culturele aanbod en de vele leuke plekken en restaurants in de buurt. 

Loopbaan

Cultuurwetenschappen aan de Erasmus Universiteit 

In 2010 studeerde ik af aan de Erasmus Universiteit in Rotterdam. De opleidingen Cultuurwetenschappen met een specialisatie in media en de Master Cultural Economics & Cultural Entrepreneurship (Engelstalig) hebben mij gevormd en geïnspireerd om verder te gaan in de culturele sector. Een hoogtepunt in mijn studententijd een uitwisselingsprogramma in 2007 waarbij ik een half jaar in de Verenigde Staten ging studeren (Oxford, Mississippi). Hier volgde ik diverse media vakken en kreeg ik les van een inspirerende professor in het PR-vak. Ik was meteen verkocht! Een ander hoogtepunt tijdens mijn studietijd was het volgen van een masteropleiding met veel internationale studenten aan de EUR. Het was alsof ik opnieuw in het buitenland studeerde. Maar dan in mijn eigen stad. Tijdens dat jaar leerde ik veel door het verrichten van onderzoek voor mijn Master thesis. Ik onderzocht de toepassing van de 'experience economy' in diverse theaters in Nederland. Mijn onderzoek droeg bij aan het verbeteren van de beleving van aanvullende diensten rondom concerten en voorstellingen. 


Een veelzijdige loopbaan bij Toerisme Vlaanderen
Per toeval rolde ik in 2012 in de toeristische sector toen ik bij Toerisme Vlaanderen in Den Haag aan de slag ging. Ik mocht daar naast toeristische troeven ook de mooiste Vlaamse musea en andere culturele parels op de Nederlandse markt vertegenwoordigen. Zo kwamen twee van mijn passies samen: cultuur en toerisme. Bij Toerisme Vlaanderen groeide uit tot een uitstekende communicatie-expert en een public relations duizendpoot. 

Met veel toewijding en passie onderhield ik relaties met de Nederlandse pers en influencers. Ik benaderde en enthousiasmeerde hen om proactief te schrijven over cultuur, kunst en toerisme in Vlaanderen. Hierbij speelde ik in op publicitaire kansen. Daarbij dacht ik altijd aan de belangen van mijn relaties. Ik had oog voor de wensen en belangen van journalisten. Tegelijkertijd hield ik rekening met de belangen van city- en regio marketeers in Vlaanderen waar ik nauw mee samenwerkte. Ook onderhield ik relaties met culturele partners en andere stakeholders in Vlaanderen en Nederland. Als een spin in het web legde ik de juiste contacten en kreeg ik  veel voldoening van het samenbrengen van mensen.


Migratiemuseum FENIX

In 2022 besloot ik een sprong te wagen en een nieuw avontuur aan te gaan. Ik startte met een nieuwe functie als Pers, Events en relatiemanager bij FENIX. Dit is een nieuwe culturele bestemming die in 2025 de deuren opent. De culturele plek is gevestigd in een voormalige havenloods in Rotterdam Zuid. Op de eerste verdieping opent een museum over migratie. De begane grond krijgt meerdere functies met onder andere culinair en cultureel aanbod, altijd gelinkt aan het thema migratie. Ik schreef mee aan de persstrategie en bouwde aan een netwerk van relaties, zowel nationaal en internationaal.

Een van projecten die ik realiseerde was het oprichten van een Adviesraad bestaande uit experts zoals auteurs, politici, acteurs, chefs... Hiervoor organiseerde ik een succesvol kick-off event om een selectie ambassadeurs/experts warm te maken om toe te treden tot de adviesraad. Ook werkte ik aan de organisatie en uitvoering van het project 'Kofferinzameldagen'. Ik onderhield hiervoor contacten met de pers, koffer donateurs en culturele locaties in heel Nederland.


En toen… MOOD PR!

Tijdens mijn functie bij FENIX realiseerde ik mij dat ik een lang gekoesterde droom moest verwezenlijken. Ik wilde mijn opgebouwde expertise en uitgebreide netwerk inzetten voor een groter doel: mijn eigen PR bureau oprichten. MOOD PR werd geboren!


Wat kan MOOD PR voor jou betekenen?
Lees meer over de diensten van MOOD PR en wat ik voor jouw organisatie kan betekenen.

Bekijk mijn curriculum